fredag 1 maj 2009

Elizabeth (sub)


Vilken dag!

Load, Chewie och jag träffades i lokalen. Det var lite segt till en början -
lite trevande och räddhågset. Hur ska det gå?
Sen började det bubbla. Bra musik. Hopprep och kettlebells. Energin
började flöda. Planen var dagens WOD: Elizabeth och vi började sakta men
säkert nå fram mot målet. Små steg blev större. Sedan blev det jättekliv!

WU:
Hopprep, Kb-Swings, och allt det där vanliga. For runt på måfå.

WO1:
Teknikträning: a) Squat Clean, b) Ring Dips
Det är ju riktigt svår teknik i clean. Bra att öva mycket på.

WOD:
"Elizabeth" (sub: 40kg istället för 61,2kg på stången)

21-15-9 reps
Squat Clean 40kg
Ring Dips

10:48


Det var såååå jobbigt. Framför allt mentalt. Hade inte grabbarna grus
peppat och skrikit hade jag gett upp för länge sedan.
Cleansarna var fruktansvärda! Jag fick upp stången med vilja och
aggressivitet snarare än teknik.
Det som förvånade mig var att dippsarna gick bra. Har knappt kört såna. Härligt!

Efteråt var jag i koma i säkert en halvtimma och när Chewie körde (efter mig)
så var jag knappt kontaktbar. Helt slutkörd. Låg på golvet med hans kamera
och filmade och hörde mig själv utifrån skrika till ibland för att peppa.

Sen var det födelsedagsmiddag för Load. Grattis!

Inga kommentarer: