fredag 8 maj 2009

Vikitikitavi full of Grace


"Idag blir det kul" stod det i det första sms:et jag läste när jag vaknade. 
Det var så klart från Load och det gällde så klart dagens wod: Grace.
Självklart blir det kul. Om man bestämmer det så blir det så. 
Jag var seg och hade träningsvärk men ett litet glatt sms 
kan göra den där skillnaden. Sen är det ju så att man ska träna bort 
sin träningsvärk. Det har man hört många gånger.

Kaffe först - som vanligt möttes vi på caféet och sedan blev det:

WU: ja, men utan struktur.

WOD: "Grace" 60 kg Clean and Jerk 30 reps

Körde subbad på 40kg för att spara den tyngre formen av glädje till 
en tråkig dag framtiden...

På tid:
30 reps Clean and Jerk 40kg 
03:47


Det var nog lite för lätt med 40kg. Dock var det en lagom
skön workout när man är lite trött och sliten. Ett problem med 
för lätt är att jag i efterhand såg att jag slarvar med ryggen rejält
i marklyftet. Ajabaja!
Load körde på 50kg men när jag prövade det innan kändes det 
som en väsentlig viktskillnad. Hade inte pallat det idag.

Och apropå träningsvärk...

2 kommentarer:

Bear sa...

Med 40 kg på stången behöver du inte oroa dig för ryggen allt för mycket, men det är klart man ska görat bra och sånt därnt. Någon speciell anledning till att du kör: marklyft - hang power clean - push jerk? Tror banne mig du skulle kunna göra den här snabbare, skonsammare och lättare genom att köra: power clean - push jerk. Men det är ju "overhead anyhow" så man gör ju som man vill ;)

V i k i t i k i t a v i sa...

Bear: jag vet inte riktigt varför jag körde sådär kändes tryggt liksom. Har kört så mycket mer Hang Power Clean och är helt ny på Power Clean (från SQ). När jag kör den här woden på 50 eller 60 kg i framtiden ska jag göra som du sa, och med mer Jerk än nu när jag gjorde som Push Press - det blir helt säkert bättre. Det är kul att pröva sig fram. Tack!