torsdag 5 mars 2009

ett krax från underjorden


Onsdag, äntligen frisk - drar iväg till lokalen:

WU
jogga ca 150m, veva, hoppa

WO1: någon tränar med mig
sidhopp fram och tillbaka över någons ben 01:00
nackvridningar (när någon hoppar över ens ben) 01:00
SU med någon som slår oavbrutet mot magen 01:00
PU med klapp i skottkärreläge (någon håller i ens ben) 0:30
kampsport; stretch, teknik, sparring (med någon som slår och sparkar)

Sen kom Load förbi och då blev det mera träning - fokus: styrka och rehab. Jag har ju som tidigare nämnts haft ruskiga problem med kappmuskelfästena så jag fokuserar ett tag på baksidan för att balansera upp lite. 

WO2
Bänkpress 5-5-5-5-5: 50kg - 60kg - fail(70kg) - 65kg - 65kg

Jag är ju inte så stark. Borde klara kroppsvikt (80kg) tyckte Load. Jag håller med och har ett nytt mål att lägga i korgen med mål.

Sen körde jag lite övningar för baksida axel, bl.a. stående rodd-drag och hanteldrag. 

1 kommentar:

Baby B sa...

Ta det lugnt, du har ingen typisk "bänkkropp", (djup korg och korta armar..) Det vill man inte ha av estetiska skäl.