måndag 30 mars 2009

Fran har vä:xd


Ok, jag lät Load övertala mig att göra en riktig Fran. Har gjort den en gång innan med två 10kg:s hantlar och Jumping Pull Ups (tid: 6:26) men denna gången var det med 40kg på stången och riktiga Pull Ups...

WU:
1. Hopprep och Double Unders lite sporadiskt
2. 10st Burpees med 4kg:s hantlar (ny grej - fantastisk!) 
3. 20st stående roddrag 30kg
4. 5st x 2 Ring Dips
5. 10st x 2 OHSQ
6. 4st x 3 Pull Ups
7. 10st x 2 Thrusters 20kg
8. 5st Thrusters 20kg
9. Mer hopprep, upphopp, veva med armar och ben, dynamisk stretch

WO:
"Fran"
21-15-9 reps
Thrusters 40kg
Pull Ups
11:09

Det var jobbigt.

Det sköna med den dåliga tiden är att jag kan se fram mot att förbättra den. Det som var jobbigast var Pull-upsen - formen ville inte infinna sig, det gick hackigt och segt. Thrusters är så klart tunga men jag fick till bra teknik och de sista 9 gjorde jag i ett svep (!) mot alla odds. Men som sagts tidigare: det är Pull Ups jag ska jobba på nu när vi fått en stång i lokalen. Kul!

Ett bra sätt att tejpa händerna på innan Pull Ups:

Inga kommentarer: