lördag 21 februari 2009

"vikitikitavi"


WU:
Hopprep, Double Unders, stretch

WO 1:
"vikitikitavi" gör alla i en följd utan att släppa stången:

1. Dead Lift x3
2. Sumo DL HP x3
3. SQ Clean x3
4. Push Jerk x3
5. Thruster x3
6. Snatch x3
7. OH SQ x3
_______________
TOTALT:  21 reps

1. 21 x 20 kg (testrunda)
2. 21 x 40kg 

Men: i andra varvet (40kg) var jag tvungen att släppa en gång efter första Thrustern och mina Snatchar var sådär - kom upp med böjda armar och det blev liksom halva axelpressar. Ska öva mycket Snatch närmaste tiden tror jag - kanske Baby B har några tips?

WO 2:
Bänkpress: 40kg x 6 - 55kg x 4 - 55kg x 4 - 55kg x 4
Flygare (baksida axel): 4kg x 10 - 4kg x 10 - 4kg x 10 - 4kg x 10
Dead Hang PU: 4 - 4 - 4 - 4

Körde baksida axel på inrådan av Baby. Har blivit en del framsida och eftersom jag inte har tillgång till roddmaskin så har det resulterat i dålig balans. Kunde i o f s ha kört stående rodd-drag med skivstång men det kom jag på för sent - det blir nästa gång.


2 kommentarer:

Baby B sa...

Tips snatch: brett grepp, avslappnade armar, "kasta" kroppsvikten bakåt, hoppa explosivt ned i knäsitt. Stången skall gå rakt uppåt, inga onödiga riktningsändringar. Vi får öva på detta!

V i k i t i k i t a v i sa...

öva vi ska.