lördag 14 februari 2009

Tabator 2


WU: njae... lite veva hoppa skutta.

Tabata:
Psh-U: 10-10-10-10-10-10-10-10= 80 (tre set knogar)
Squats: 15-15-15-15-15-15-15-15= 120
SU [Touching Toes]: 20-20-20-20-20-20-20-20= 160
Shoulder Press: 25-25-25-25-25-25-25-30= 205 (hantlar 2 x 3kg)

Trodde först att jag hade slagit personliga rekord på Push Ups och på Squats men icke! Kollade arkivet och det visade sig att jag gjorde 83 Push Ups första gången jag gjorde en Tabata någonsin och att jag har gjort mer än 125 Squats. Jag måste kolla lite på detta med mina Push Ups verkar det som. Har inte utvecklats så värst mycket tyvärr. Ett nytt mål är att inte spara mig så mycket och vara taktisk utan att bara köra på så mycket det går varje set. Det är slut nu på att vara Tabata-estet...

3 kommentarer:

Jonas sa...

Snyggt jobbat! Jag testade ju att köra alla 20 sek häromdagen. Blev ingen större skillnad, men det är kanske effektivare. Estetismen kommer sig väl av att man i tävlingssammanhang räknar poäng och då är det den lägsta serien som räknas. Testa fulla 20 sek nästa gång!

rackempackem sa...

Snygg serie Vik! En tanke: Variation. Gör inte samma typ av protokoll för ofta. Tänk att det alltid finns tusen varianter på pass. Nya övningar. Nya kombinationer. Teknik. Följ lusten. Leta efter den där barnsligt sprittande känslan av att ha kul i träningen. En annan tanke är att du nog har förbättrat formen avsevärt från dina första tabator.

V i k i t i k i t a v i sa...

Tack för tipsen kompisar!
Jag ska variera mera - och definitivt axlarna måste vila nu - muskelfästena värker på ett varnande sätt :-(. Nästa steg är att förbättra mina Pull-Ups.
Big Up Boys!