fredag 6 februari 2009

vikitikitavi är tillbaki


Jag rakade mig i halvvaket tillstånd och skar ett djupt jack i underläppen som inte ville sluta blöda trots alla insatser som mitt hem tillät. Jag fick klä på mig med en hand medan den andra höll papper och is mot läppen. På apoteket fick jag blickar när jag kom in och ville köpa blodstillande vadd - men det är inget mot de blickar man kan få från en japansk tant på ett sushiställe när man kommer och bara vill köpa miso-soppa helt nersölad med blod. Hur som haver; jag kan rekommendera den där blodstillande vadden. Den gjorde susen. Det är en sorts alger som påskyndar koaguleringen av blodet.

Nåväl...

WU: ett litet lätt kampsportspass - bäst att ta det lugnt efter all sjukdom tidigare i veckan.

WOD:
Shoulder press 1-1-1-1-1 reps: 40kg - 45kg - 45kg - 45kg - 45kg (lite hjälp på de sista två)
Push press 3-3-3-3-3 reps: 45kg - 45kg - 45kg - 45kg - 45kg
Push Jerk 5-5-5-5-5 reps: 40kg - 45kg - 45kg - 45kg - 45kg

1 kommentar:

Jonas sa...

Ah, WOD:en. Snyggt. Vi ses imorgon. Those weights'll be flyin'!