tisdag 3 februari 2009

Vad har hänt med mig?


Trodde det var överträning - sedan influensa - nu vet jag inte vad...

Efter fyra dagar med feber och muskelvärk från nacke till ryggslut, mardrömmar och vridna lakan, ångest och förtvivlan så blev jag övertalad av morsan att köpa febertermometer. Den visade 35,7 !!! Vad i helvete - jag hade väl feber? Provade igen: 36,5 och igen: 37,0 och igen: 37,0. Hmm ... jag kom inte upp i någon febertemperatur och konstaterade samtidigt att apotekets produkter håller sissådär standard. 

Nu mår jag plötsligt mycket bättre, bara lite utschasad och småhängig. Jag vilar veckan ut för att känna mig helt säker. Det troligaste är nog ändå att jag klarat mig lindrigt undan från en influensa. Min granne som är sjuksköterska sa att många unga människor klarar sig relativt bra och att mina symptom talade det rätta språket. Detta bekräftar också det som en läkare på TV sa: man blir 10 år yngre av träning.

Men 35,7 ???

1 kommentar:

Jonas sa...

Oj fan, vad är det som går? Krya på dig kompis!