söndag 27 december 2009

5/3/1 och Cindy


~ 5/3/1 Shoulder press (c2-w2) ~

...upp till: 3x47,5 (maxreps



~ met-con ~

"Cindy" AMRAP 20min of
5 pullups
10 pushups
15 squats
16 varv (blä, mitt PR är 17)

Jag hade fantiserat om tjugo varv om kvällen innan jag somnade - jag gjorde hela cindy i huvudet och det gick mycket bra - men man kan inte fantisera fram det fysiska obehag man känner under en sån där met-con.

När jag sedan körde i verkligheten gick det inte så bra längre. Jag började med att börja varje varv on the minute men efter några varv fick jag ta en längre paus. Vid tolfte varvet gav jag upp, lade mig ner. Men plötsligt ångrade jag mig och körde vidare .

Det har varit lite met-con senaste tiden vilket gjort att jag tappat konditionen. 5/3/1 har dock gjort mig starkare och de enskilda övningarna var inte jobbiga: pullups lätt och obrutna igenom; pushups har jag lätt för (dock inte de sista varven); squats busenkla och blev en vila. Men totalt var jag helt förstörd.

Nu tror jag att jag har ett årsmål till...


Inga kommentarer: