måndag 21 december 2009

5/3/1 - Deadlift (c2-w2-d1)


Vi kör på. Man vet att det kommer bli bra så därför släpar man sig till träningen. Nu har jag kommit till stadiet att det faktiskt känns bra redan under promenaden på väg dit. Träningsglädje.


~ 5/3/1 Deadlift ~ 

5 x 50
5 x 62,5
3 x 75
3 x 87,5
3 x 97,5
16 x 110 (maxreps)

Två nyheter: vi kör med ryggen mot spegeln hädanefter - orsaken är att man gör sig en otjänst av att titta på sig själv i motsats till att känna sig själv; vi har provat att aktivera framsidan av låren i första draget så att inte rumpan sticker ut för fort - det kändes riktigt bra. Dessa ändringar efter tips från David som hade kollat på våra videor och kommenterat. Tack David!


~ Snatch 40 kg drag från tre olika höjder ~ 

every second minute for 20 minutes:
1 hang power snatch
1 low hang power snatch
1 powersnatch
Kul med snatch men jag känner att om det blir mycket mer vikt på stången (mitt max är 60kg) så  kommer min svagaste länk bli fångandet. Jag ska nog öva mer Over Head Squats. 


~ bild ~

Här lägger jag upp en bild som inte har något med dagens pass att göra - eller?

4 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Mycket vikt blev lyft. Stark slutspurt på året!

Martin Altemark sa...

Det går ju bra det där!

V i k i t i k i t a v i sa...

Jorå, så att...

David Englund sa...

varsegod, kul att kunna hjjälpa till!