måndag 14 december 2009

5/3/1 - cykel 2 börjar - deadlift


Äntligen! 

Det har varit en seg vecka med lite känningar i hals och trötthet i kropp. Körde avlastningstyngd på deadliftarna förra måndagen men sen tog det stopp. Det var tydligt att jag behövde vila. Körde ett lätt pass i lördags hemma och då kändes det som jag var på banan igen. Idag var det träningsglädje igen. Jag hade visserligen inte vaknat riktigt och vimsade omkring och försökte få ordning på uppvärmningen men det blev utan någon vidare struktur. Nåväl, det det gick bra till slut och när vi var klara var vi ute och shoppade grejer till gymet. Det nya nu är ett rep att sätta upp så man kan köra rope climb. Vi gick till gallerian - Load tyckte det var som när man var ung och hängde på stan. Det tyckte jag också.


1. catalyst ath. warm up 


2. on the minute i 10 minuter med 20 kg på stången (eller vad man säger...)

1 hang power snatch 
1 hang power snatch från knähöjd 
1 power snatch


3. 5/3/1 - Deadlift

5 x 50
5 x 62,5
3 x 75
5 x 80
5 x 92,5
20 x 105 kg (max reps)


3 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Underhållning på hög nivå! Det hade allt, det där klippet. - En fräck berättarröst - En skakig handhållen kamera för närvaron - Ett nagelbitande soundtrack och sist men inte minst en riktigt stor och stark och stilig huvudkaraktär(som man lätt kan relatera till!)

Bra jobbat boy's!

Bear sa...

Oooh, den kommentaren gillar jag: "stort bröst" och "nu får du börja jobba". Sen så är det ju jävligt soft musik också! (plastikman, closer-skivan? eller är det någon remix?)

V i k i t i k i t a v i sa...

Forcy: när jag släpper DVD med min träning så ska jag anlita dig att skriva en säljande text på baksidan ;-) och tack för komplimangen!!

Barry: han är bra coach den där rackler (det är closer-skivan)