torsdag 3 december 2009

Birthday Chipper


5/3/1 Back Squat

5 x 40 - 5 x 45 - 3 x 52,5 - 3 x 65 - 3 x 75 - 7 x 82,5 kg (max reps)

Förra gången hade jag en 6:a på 77,5 så idag var det en förbättring - eller så var jag bara seg sist? Jag har, på Racklers inrådan, börjat fylla nedre magen med luft, gå rakt ned och slutligen ut med rumpan för att aktivera muskulaturen på baksidan av benen. Det har fungerat bra.

Film Squat 82,5 kg



met/con Birthday Chipper

19 hang power clean 40kg
73 push ups
12 broad jumps (body length)
3 power snatch 40kg
36 pull ups
20 KB swings 24kg
9 burpees

7:57

Ja, det var ju dags att fira att man fyller år med en kul chipper. Men det visade sig bli en riktigt jobbig upplevelse. Om du inte tror mig prova själv - eller hör med Rackler. Lisl auf Deutschland filmar, pushar och kritiserar...

"Vikitikitavi Birthday Chipper"


9 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Bra jobbat och stort grattis! Försökte hitta något sorts mönster i antalet reps per övning, men jag gick bet. Fanns det något?

Om man får förvirra dig med lite teknikråd, så skulle jag råda dig att initera dina böjar med att skjuta bak höften, alltså med att tippa bäckenet framåt, och sen sätta dig mer bakåt än vad du gör nu. Tror det kommer göra att du involverar baksidan ännu mer, samt att du får en mer stabil böj.

Förresten, varför rör sig bara Luddes överkropp när han kör armhävningar? ;)

Bear sa...

Haha, vad sägs om personnummer? ;)

Jon Ivmark sa...

Så klart! Det förklarar de första 4. 36 är åldern. 20 och 9?

Jag har läst 60 poäng matte på universitetet, borde inte jag kunna sånt här? ;)

V i k i t i k i t a v i sa...

Ha ha ha - vad heter den där serien där de löser mord med matematik? Numbers? Ni är helt nära lösningen nu.

Jon: jag vet fan varken ut eller in; jag har tidigare gjort lite som du beskriver men då blev det som att allt hängde på ryggen (som visserligen är min näst starkaste kroppsdel) och nu har jag provat gå rakt ner och sedan skjuta ut rumpan innan jag går upp. Jag får prova lite ett tag till jag hittar hem. Tack för dina råd!

Fit 4 50 sa...

Grattis i efterskott! Tjusig segerdans efter lyften, förresten! Lagom dos testosteron;)

Baby B sa...

Snyggt! Bra musik till benböjen! Du kommer starkt nu känns det som, blir spännande se dina CF mål för 2010!

Jon Ivmark sa...

Har du boken "Starting Strength: Basic Barbell Training" av Rippetoe/Kilgore?

Jäkligt bra, så om du inte har den tycker jag du ska beställa den asap.

V i k i t i k i t a v i sa...

Baby + Forcy: Ja, det är ju Törnrosa (balettmusik) och då kom de gamla takterna in i mig. De är väl också så skönt när det inte blir macho att vara i gymet ;-)

Jon: den boken har jag hört talas om - tror rackler har den ska höra om jag kan låna.

rackempackem sa...

jon:
skäms ohämmat över dom där armhävningarna. har dock svårt att se hur armhävningar kan bedömas i den här sporten- vinkelmått kanske?