fredag 18 december 2009

5/3/1 - Backsquat (c2-w1-d2)


~ 5/3/1 backsquat ~

5 x 37,5
5 x 45
3 x 55
5 x 60
5 x 67,5
10 x 77,5 kg (maxreps)

Ja, vad kan man säga? Jag verkar bli starkare. Åtminstone i ryggen för det är där jag tar det mesta av tyngden. Dock kände jag direkt av baksida lår direkt efter idag för första gången så det verkar som att tekniken tar sig. 





~ powerclean 50 kg ~

"on the minute" i 10 minuter


~ ring dips - strikta och djupa ~

5 - 5 - 3 - 3

Jag kämpar fortfarande med att klara en första Muscle Up men det vill sig bara inte. Jag är så nära man kan vara nu och det är bara de sista millimetrarna i transitionen som inte klaffar. Jag har som årsmål för nästa år att klara 30 MU under 12 minuter så det är hög tid att åtminstone klara en snart. Så jag kör på med ring pullups och ringdips för fulla muggar så länge och hoppas det ska lossna snart.


~ rope climb - från sittande, bara armar ~

1 uppklättring

Detta var en ny kul grej som var jobbigt för greppet. Vi satte upp ett rep idag och det går att fästa i de öglor som vi har till de romerska ringarna. Kolla bilder nedan för en enkel lösning för att snabbt sätta upp och ta ner repet (och hur kul man kan ha med det):








































1 kommentar:

Fit 4 50 sa...

Det är lustigt med MU's. Det bara händer, en dag. Kämpa vidare!