måndag 8 juni 2009

Thrusters och Double Unders


WOD
5 varv på tid av:
21 Thrusters 30 kg (sub från 34kg)
21 Double Unders

17:54 (1:55-4:30-8:24-13:53-17:54) 

2 min vila efter tredje varvet - och 
pratstund med Load som fick en konstig 
och oroväckande huvudvärk vilket
tyvärr gjorde att han måste bryta.

En jobbig WOD! Jag är inte så bra kompis med Thrusters men jag 
lyckades hålla bra rygg och vikt på hälar. Först 10+11 sedan 7+7+7
sista 4 varven. Double Unders, vilket jag normalt har lätt för, sket
sig fullständigt. Man är så trött att man inte får till det. Ibland lyckades
jag med 20 eller 16 i rad och ibland försökte jag göra ett och samma hopp
flera gånger utan att lyckas. Frustrerande. Tyvärr var jag så trött på sista 
varvet att det smög sig in fusk (!) eller rent slarv då jag räknade vissa som 
inte borde räknas...

Inga kommentarer: