söndag 19 april 2009

V I R U S



Sjukdom dag för dag:
1. Vaknar med feber och värk i rygg och huvud - desorienterad
2. Samma symptom - dock något dämpade av tabletter.
3. Smärtor i halsen börjar komma - kompletterar värken fint.
4. Vaknar med rakblad i halsen och glaskross i vänster öra. Måste göra en grimas varje gång jag sväljer. Fortfarande feber. Går till vårdcentralen och kollar; det är inte bakterier, men jag blir 140:- fattigare. Förmodligen hade jag mått bättre idag utan den onödiga kraftansträngningen att gå dit.
5. Slemfasen börjar. Det kommer snor från näsan och mörkt slem från halsen. Fortfarande feber men mindre. Ont i halsen men ingen värk i kroppen. Ser ljust ut!

Hoppas jag är frisk i morgon är så rastlös nu. I fortsättningen ska jag lära mig mer om dessa hälsotips för att förbättra mitt immunförsvar. Sist jag mådde liknande var i början av februari och det är ju inte allt för länge sedan.

Inga kommentarer: