fredag 27 november 2009

5/3/1 Squat (c1, w2, d2)



















5/3/1 Squat

5 x 35 - 5 x 45 - 3 x 52,5 - 3 x 60 - 3 x 70 - - 6 x 77,5 kg

Inte min dag idag. Helt nerpsykad av att vakna av en motorsåg eller motorcykel eller vad det nu var. Det lät som något Satan hade hittat på för att ge en dag en dålig start. Gick väl helt ok ändå men jag pallade inte gör så många. Har börjat med en ny teknik som är att jag går rakt ner till skillnad från förut när jag böjde mig framåt mer och tog vikten mer med ryggen. Jag är konstigt nog starkare i ryggen än i benen. Jag tror att benböj är en av mina svagare rörelser men jag jaobbar hårt på att förändra det.


power clean

on the minute i 10 minuter: 2 power clean 47,5 kg


muscle upp progression

5-5-5-5-5 strikta false grip pull ups
5-5-5-5-5 strikta ring dips - djupa

Jag har idag (med Racklers hjälp) satt upp målet att under nästa år klara 30 muscle up på 12 minuter. Deadline är alltså 2010-12-31 - 23:59. Jag tror det kan gå. Mina false grip pu blir bättre och greppet är stadigt och fint. Dips har jag haft lätt för sedan 1986 när jag utklassade hela klassen på dips till de tuffa killarnas förtret och protester i form av invändningar att jag ju var så lätt. Läraren kontrade med att jag i så fall hade mindre muskler och att de som är stora har mer - eller bör ha mer muskler osv... Nåväl - jag har lite att kämpa med under nästa år. Jag kommer såklart sätta upp fler mål snart, men detta var det första.

2 kommentarer:

Baby B sa...

Minns den där dagen 86 som om det var igår. Väger fortfarande argument för och emot läraren och de tuffa. Kluven liksom. Bra mål, vad blir det mer?

Fit 4 50 sa...

Jag börjar fårstå hur saker och ting hänger ihop! Hmm..

Bra jobbat!