måndag 23 november 2009

5/3/1 Deadlift (c1, w2, d1)


5/3/1:

Deadlift (c1, w2, d1)
5 x 47,5 - 5 x 60 - 3 x 72,5 - 3 x 82,5 - 3 x 95 - 13 x 107,5 (max reps)

Jag älskar att kunna gå till träningen och så är det redan uträknat vilka vikter jag ska värma med och vilka jag ska jobba med. Sedan maxar man ut på sista. Jag var inte alls nöjd med formen dock. Jag börjar draget från golvet med alldeles för böjd rygg. Måste jobba på att sänka rumpan och kanske titta upp. Baby B tyckte också att jag skjuter ut rumpan för långt bak och för länge istället för att jobba fram med höft. Mycket att tänka på. Knäna i vägen.

Kul!

5 kommentarer:

rackempackem sa...

wow, impad av 13 reps. öskar jag va där! på torsdag kör vi böj.

Fit 4 50 sa...

Min åsikt exakt, MrV! Som småbarnsförälder underlättar det att inte behöva tänka allt för mycket! Snygga böjar oxå! Keep it up! Video?

V i k i t i k i t a v i sa...

video kommer framöver. denna gången råkade en person komma med i bild vars manager inte godkänt hans deltagande ;-)

rackempackem sa...

jasså det är dusom är: .

V i k i t i k i t a v i sa...

ja tydligen - blev förvånad själv - men nu är jag gamla tavi igen