måndag 16 november 2009

Smygpremiär: Wendler 5/3/1




Ok, det blev ingen stor premiär - vi kan kan kalla det smygpremiär. Jag gjorde illa ryggen i fredags, när jag tränade BJJ och Judo, så jag fick börja med rehab. Load körde på för fullt dock - härligt att se! Och nu har han också utmanat mig på Double Unders-tävling...

1. Catalyst Ath. Warm Up (en favorit!)
2. Deadlift: 5x50kg - 5x60kg - 5x72,5kg (rehab alltså)
3. Lite lätta Good mornings och annat myspys för ryggen
4. vila
5. Kampsport

Wendler 5/3/1 excel-ark:














[vad är Wendler 5/3/1? -Det är ett excel-ark som jag inte förstår mig på men det står hur mycket jag ska lyfta i % baserat på mitt max och det går i 4 veckors cykler och man maxar ut på sista setet]

Rackler (Wendlers bror)

1 kommentar:

rackempackem sa...

skulle va kul att få videon på sista setet.. maila till mig vetja.. tror det ska få plats. /rackler