fredag 9 oktober 2009

No effort week

Slö vecka - om man bortser från tisdagen. Varit trött och sliten. Men jag har rört på mig lite sedan dess också:

Onsdag - lite extra träning på skoj efter kampsporten: enarmssvingar och turkish get-ups

Torsdag - skulle jag göra max effort (MEBB 3-II) one legged squats och
en met-con med 5 varv av: 5 powerclean och 15 push-ups. Det orkade
jag inte.

Fredag - kompenserade för utebliven träning på torsdagen med:

Tabata:
1. Push ups: 22-18-12-11-11-10-10-10 = 104 PR
2. Sit ups: 12-11-9-10-10-9-10-10 = 81

Sedan gjorde jag one legged squats - det är jag inte bra på. Värmde upp med att hålla i ett rep samtidigt som jag gjorde några femmor på varje ben. Därefter gjorde jag några utan hjälp - enstaka - var så jobbigt att jag fick kramp i nacken ;-)

3 kommentarer:

rackempackem sa...

fruktansvärt imponerande tabata push up! att du kan hålla 10 i mål med en öppning på 22! jag är inte nära!

V i k i t i k i t a v i sa...

Och då hade jag gjort flera stycken innan för att visa resten av gruppen hur man gör push-ups. Dessutom var det fett snygga och korrekta reps. Kan tillägga att det var PR. I'M IMPRESSED - ARE YOU IMPRESSED?

Baby B sa...

I´m impressed! Wasn´t there, did you notice? No effort week ingen dum idé ibland. Du kommer ha grymt pulver nästa vecka.