onsdag 14 oktober 2009

Max effort Black Box: 3 - IV (vaderna brinner)


Det blev inte så mycket av Max Effort förra veckan. Det blev No Effort. Visserligen körde jag pass 1 av 3 men sedan blev jag trött och ville ta det lugnt. Jag tror det är bra att göra så ibland. Jag var såklart inte helt i stillhet. Jag kör alltid mina tre kampsportpass varje vecka och som man kan se i mitt förra inlägg så höll jag i gång en smula på cf-fronten också - men vad jag försöker säga är att jag tog det lite lugnt förra veckan och jag tror det är nyttigt vid min ålder att göra det ibland.

I kväll började jag och Load träna efter 21. Vi var klara vid halv tolv och då hade vi hoppat hopprep tills vi nästan blev galna och mina vader drog ihop sig till en sån där studsboll man alltid ville köpa i en sån där automat utanför kassorna i affären när man var och handlade när man var liten. Jag kunde knappt gå ner för gatan och ansträngde mig till max (max effort) för att se normal ut och inte skrämma förbipasserande med min krumma gångstil och lidande ansiktsutryck.

Man undrar vad folk skulle säga om man berättade att man var i en källare till sent på kvällen och hoppade hopprep?

Max effort deck power snatch:
3-3-3: 50 - 52,5 - 55kg PR
1-1-1: 60 - 60 - fail(60) PR

En tredjedels "Flight Simulator"
5-10-15-20-25-30-35-40-45-50-50-45-40-35-30-25-20-15-10-5 obrutna reps Double Unders.
(man får alltså inte räkna förrän man klarat alla reps i rad).

5-10-15-20-25-30-35 reps(17 minuter) gick mer eller mindre som en dans
en mängd försök ledde till: 36 reps (24 minuter)

Sen gav jag upp och jag har i skrivande stund fortfarande ont i vaderna. Sen blev det ett par Bohemia på ett ställe för ungdomar med Load.

60kg power snatch PR - utan magnesium

1 kommentar:

Baby B sa...

Bra, du har utvecklats grymt i ryck!