lördag 25 juli 2009

Sommar sommar sommar

Här ute på landet i skogarna mellan havet och Vänern så
plockas det bär, kelas med katter och dricks öl.

Hinner med lite träning mellan varven - här är lite för er som inte
följer mig på Twitter:

Dag 1:
Löpning 5 kilometer
100 Push-ups - vid varje muscle failure gjorde jag 10 1Pd KB swings
(det blev nog 8-9 varv swings, när det är sommar tar jag inte så
noga på tid och statistik)

Dag 2:
8-7-6-5-4-3-2-1 reps a) Ring Pull-Ups b) Ring Dips
sedan:
21-15-9 Shoulder press 30kg och Sit-ups (4:32)

Dag 3:
15-12-9-6-3 reps inverterade Push-ups (dra sig upp i ringar)
sedan:
5 varv av: L-sit i ringar (15sek) och 30 Lunge (utfallssteg)
sedan:
100 KB swings 1Pd

Varje dag bad i kall sjö - det friskar upp efter ett bra pass!

4 kommentarer:

Linus sa...

Var är du någonstans. På onsdag samlas vi ett gäng crossfittare för att köra fight gone bad samt att titta på Every second counts. Dett sker i vänersborg hör av dig om du är sugen.

V i k i t i k i t a v i sa...

Aha - jag är några mil norr om Munkedal. Det hade kanske varit kul att komma förbi men det är ju rätt långt att åka. Jag ska fundera på det. Tack för inbjudan! Bor du i Vänersborg? /Vik.

V i k i t i k i t a v i sa...

Högsäter är nära här - så det är ca 5 mil. Jag och brorsan hör av oss om det blir läge! /Vik.

Linus sa...

Japp bor i Vänersborg. Vi är ett gäng som kör här.