söndag 5 juli 2009

Badger


WOD: "Badger"

3 varv på tid:
30 squat clean 30kg (sub från 43kg)
30 pull ups
800 m löpning

46:44

1: 5:01-7:12-13:33
2: 20:36-24:16-30:35
3: 36:53-40:15-46:44

Det var ett kämpigt pass. Delade upp clean och pu i 5:or men jag
"sprang" 800m utan avbrott. Tiden inkluderar knyta skor varje varv.
Öste i mig hemska mängder godis och läsk sen på Baby B:s inflyttnings-
fest. Att träna sådär i 46 minuter krävde näring... eller nåt sånt.

Har senaste tiden gått in i träningspassen med inställningen att jag
ska genomföra. Jag är typen som ger upp för lätt så därför är träningen
lika mycket mental träning för mig. Det som blir lite trist är att med
facit i hand kunde jag öst på lite mer - pressat mig själv mer. Det är svårt
att veta innan vilken nivå man ska lägga sig på. En sak var klar i alla fall:
43kg är för tungt för mig i detta pass än så länge och jag fick dessutom
lite känningar i vänstra knäets mediala delar; menisken?

1 kommentar:

rackempackem sa...

Så här: att följa WOD'en och genomföra pass efter pass är ju naturligtvis bra träning oavsett hur lång tid det tar.

men..

Mycket av dom hormonella landvinningarna ligger i intensiteten. Kanske är det nyttigt för dig att ibland inte tänka på om du ska orka igenom utan bara köra på så intensivt som möjligt? Men det är ju lättare när man tränar med någon. En variant kan vara att scala ner på längden/antal reps för att på så vis inte hamna i att man "pejsar sig". Många gånger kan det ge en effektivare WO än om man gör allt.

Avslutningsvis så är det ju också så att du inte körts så länge. Du har ju redan förändrats enormt mycket.