tisdag 11 augusti 2009

Back on track


Ok, tillbaka i stan och fullt ös direkt. Hookade upp med Load
på Victoria som vanligt och gick igenom dagens programmering
som han fått av MrJLing. Det skulle bli höga hopp och en massa
annat kul. Jag började vakna till (från gårdagens ...) - det lät intressant!

1. Max height Box Jump:
Vi byggde en galen låda (se film nedan) a´la circus scott med platter, hylla 
och mattor och börjae hoppa. Dessvärre skadade Load ryggen och fick bryta 
men jag tyckte det var kul att det var något jag var bra på så jag rockade på:

80,5 cm
85
89
93,5
96,5
102,5
109
112,5

2. Push Jerk 3-3-3-3-3

1. 50kg
2. 55
3. 60
4. 60
5. 65

Kändes stabilt - dock är PR 70kg, men det var ett tag sen jag 
höll på med stången.

3. G.I. Jane special: 
10-10-10-10-10 Burpees to Jumping Pull Ups (obrutna)
ta 10 andetag mellan varje set och fortsätt direkt. 

Det var jobbigt.


4. Simning
Sen bar det av till Hellasgården för att checka deras ombyggda bastu. Det
var riktigt fint nu och jag kan varmt rekommendera! Det blev några vändor
i vattnet också, ca 500 meter bröstsim.

Film: 112,5 cm Box Jump (varför gjorde jag om ett ok hopp?
Det gör i skrivande stund fortfarande ont...)


Og dette må vi ta om en gang i sakte bevegelse:

1 kommentar:

Baby B sa...

Wow!! Bryggan med efterdopp såg grymt ut. Fina pu i Nicole, kände igen smärtan när du gav dig ut på löpningen direkt efteråt.. Shit vilka livsfarliga hopp! Fanns inget ännu smalare att landa på? Köpt 2 x 20 kg viktskivor och en nackhuva till dojon.