söndag 3 januari 2010

VIKITIKITAVI 1 år

Så här började det:

Den 2 januari 2009 kom Rackler förbi hem till mig och efter lite whisky klädde han av sig till långkalsonger och började böja benen och stå på händerna. Han tog fram något han kallade en "Tabata" och fick mig att gå med i denna galna dans och några timmar senare - efter frustande och stönande på min matta - föddes kärleksbarnet Vikitikitavi. Resten är historia...

...men eftersom jag inte är författare tänkte jag bara bidra med stödord:

ca 200 pass

Kipping Pull Ups
Fran

Skivstång
Medicinboll

Tabata

Kettlebell
Ringar

Squats

Illamående
Burpees

Mainsite
Starting Strength
Blackbox
Wendler - 5/3/1
OPT

Framsteg


Detta är det bästa som jag företagit mig på många år. Jag har drastiskt förändrat både min fysik och mitt psyke och fått inspiration som färgat alla delar av mitt liv.
Tack alla som stöttat, kommenterat och hjälpt.

Speciellt tack går till: Rackler och Baby B.


Lite minnesvärda filmer:

Box Jump 112,5 cm



50 Burpees på bryggan:

Power Snatch 60kg:



Pullupp stong-gong:

6 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Kul att ha dig i sekten! Grattis på dårskapsfödelsedagen! :)

Fit 4 50 sa...

Tiden går fort! Jag borde väl hoppa på OPT jag med, kan jag tro! Om jag bara kunde förstå hur det går till?

rackempackem sa...

tack själv för allt min vän!

underbara filmer- blair witch inåkningen på bryggan är riktigt kuslig, och stong-gongen är magisk.

vi kör till vi ligger i graven kompis!

V i k i t i k i t a v i sa...

Martin: tack ;-)
Forcy: ja häng på det piggar upp både kropp och hjärna för man måste använda sistnämnda för att fatta passet. Jag ska köra 5/3/1 och OPT och annat kul i en enda stor gott och blandat påse!
Rackler: vi kör på kompis - det vet du!

Sweden sa...

länkkatalog

byta bostad

inbrottslarm

kickoff

mammakläder

kläder

poker

Rekrytering

tandblekning

pool

Jonas sa...

Hey Tavi,
Vad har hänt? Du har väl inte tagit paus som jag gjort?